ІНТЕГРОВАНІ ЗАНЯТТЯ - ВИМОГА ЧАСУ
Стратегічні напрями розвитку сучасної освіти, передусім її першої ланки,
передбачають забезпечення інноваційної діяльності закладів дошкільної освіти, реалізацію
інтегрованого підходу до побудови змісту, формування у дошкільнят цілісного
системного світобачення. [2, с. 9].
Інтегрований підхід до освіти є ключовим у Концепції Нової української
школи та у роботі сучасних закладів дошкільної освіти. Підтвердженням цього є
сучасні дослідження вчених І. Беха, М. Вашуленко, Н. Гавриш, І. Зязюна, В. Ільченко, І.
Кіндрата, О. Савченко та інших. [3, с. 2]
Серед позитивних чинників, які сприяють реалізації інтеграційних процесів у
системі дошкільної освіти, можна визначити наявність величезних природних
можливостей у розвитку інтелекту дитини та визначеність інтегрованого змісту дошкільної освіти, що висвітлено у
Базовому компоненті, а також певний досвід проведення інтегрованих занять
вихователями [1]
Реалізація інтегрованого підходу в освітній діяльності закладу дошкільної
освіти дає змогу зробити процес цілеспрямованого пізнання захопливим, цікавим
для дошкільнят, перебудувати зміст навчання й оновити структуру й характер
занять. Специфіка інтегрованого навчання створює сприятливі умови для прояву
творчості вихователів і дітей. Вона забезпечує певну свободу дій у розкритті
теми, змісту, засобів, шо використовуються на заняттях.
За визначенням К. Крутій, інтегроване заняття – це організована навчальна
діяльність дітей, яка розв’язує в єдності окремі завдання, формує у
дошкільників цілісну картину Всесвіту [3, с. 6]
На думку Н. Гавриш та К. Крутій, у роботі з дітьми доцільно використовувати
інтегровані цикли, які включають заняття і тематичні дні [3, с. 6]. Однак
практика показує, що педагоги закладів дошкільної освіти не завжди готові до
інноваційної діяльності, оскільки вона вимагає професійної майстерності, творчого
підходу [2, с. 13].
У системі професійної підготовки майбутніх вихователів закладів дошкільної
освіти важлива роль належить педагогічній практиці. Вона є частиною освітнього
процесу, яка забезпечує поєднання теоретичної підготовки майбутніх вихователів
з їх практичною діяльністю у закладах дошкільної освіти. Під час проходження педагогічної практики в
закладах дошкільної освіти студенти проводять інтегровані заняття: «Природа –
твій друг, коли ти добре знаєш її» (ознайомлення з довкіллям та малювання),
«Компетентність дітей у небезпечних ситуаціях» (ознайомлення з довкіллям та
аплікація), «Всесвіт. Як цікаво нам читати, добре звуки вимовляти» (розвиток
мовлення та ознайомлення з природним довкіллям) та інші.
Зміст інтегрованих занять поєднують з використанням сучасних інформаційно-комунікаційних
технологій: мультимедійна дошка, ноутбук, аудіо та відеоматеріали, що сприяє
зацікавленню дітей, кращому засвоєнню навчального матеріалу, а також викликає
задоволення, позитивні емоції у дітей.
Таким чином, використання інтеграції в освітньому процесі закладу
дошкільної освіти доцільне й ефективне, дозволяє цікаво і змістовно
вибудовувати взаємодію дітей та дорослих у створенні середовища особистісного
розвитку вихованців та забезпечує результативність освітнього процесу [3, с. 4].
Список
використаних джерел:
1. Гавриш Н.
Сучасне заняття в ДНЗ / Н. Гавриш. – Київ : Слово, 2008. – 46 с.
2. Зайцева Т.
Діяльність дошкільного навчального закладу в режимі інноваційного розвитку: навч.
посіб. / Т. Зайцева, Н. Юрчик. – Тернопіль : Мандрівець, 2014. – 328 с.
3. Крутій К.
Інтеграція в освіті як інноваційне явище, або Що треба знати про інтеграцію /
К. Крутій // Дошкільне виховання. – 2018. – № 7. – С. 2-7.
Немає коментарів:
Дописати коментар