субота, 16 листопада 2019 р.

Наукова робота


ІНТЕГРОВАНІ ЗАНЯТТЯ - ВИМОГА ЧАСУ
Стрілець Вікторія Олександрівна
Красноградський  коледж  Комунального закладу
 «Харківська гуманітарно-педагогічна академія»
Харківської обласної ради
Керівник: Пасічник Світлана Олексіївна
Стратегічні напрями розвитку сучасної освіти, передусім її першої ланки, передбачають забезпечення інноваційної діяльності закладів дошкільної освіти, реалізацію інтегрованого підходу до побудови змісту, формування у дошкільнят цілісного системного світобачення. [2, с. 9].
Інтегрований  підхід до освіти  є ключовим у Концепції Нової української школи та у роботі сучасних закладів дошкільної освіти. Підтвердженням цього є сучасні дослідження вчених І. Беха, М. Вашуленко,  Н. Гавриш, І. Зязюна, В. Ільченко, І. Кіндрата, О. Савченко та інших. [3, с. 2]
Серед позитивних чинників, які сприяють реалізації інтеграційних процесів у системі дошкільної освіти, можна визначити наявність величезних природних можливостей у розвитку інтелекту дитини та визначеність інтегрованого  змісту дошкільної освіти, що висвітлено у Базовому компоненті, а також певний досвід проведення інтегрованих занять вихователями [1]
Реалізація інтегрованого підходу в освітній діяльності закладу дошкільної освіти дає змогу зробити процес цілеспрямованого пізнання захопливим, цікавим для дошкільнят, перебудувати зміст навчання й оновити структуру й характер занять. Специфіка інтегрованого навчання створює сприятливі умови для прояву творчості вихователів і дітей. Вона забезпечує певну свободу дій у розкритті теми, змісту, засобів, шо використовуються на заняттях.
За визначенням К. Крутій, інтегроване заняття – це організована навчальна діяльність дітей, яка розв’язує в єдності окремі завдання, формує у дошкільників цілісну картину Всесвіту [3, с. 6]
На думку Н. Гавриш та К. Крутій, у роботі з дітьми доцільно використовувати інтегровані цикли, які включають заняття і тематичні дні [3, с. 6]. Однак практика показує, що педагоги закладів дошкільної освіти не завжди готові до інноваційної діяльності, оскільки вона вимагає професійної майстерності, творчого підходу [2, с. 13].
У системі професійної підготовки майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти важлива роль належить педагогічній практиці. Вона є частиною освітнього процесу, яка забезпечує поєднання теоретичної підготовки майбутніх вихователів з їх практичною діяльністю у закладах дошкільної освіти.  Під час проходження педагогічної практики в закладах дошкільної освіти студенти проводять інтегровані заняття: «Природа – твій друг, коли ти добре знаєш її» (ознайомлення з довкіллям та малювання), «Компетентність дітей у небезпечних ситуаціях» (ознайомлення з довкіллям та аплікація), «Всесвіт. Як цікаво нам читати, добре звуки вимовляти» (розвиток мовлення та ознайомлення з природним довкіллям) та інші.
Зміст інтегрованих занять поєднують з використанням сучасних інформаційно-комунікаційних технологій: мультимедійна дошка, ноутбук, аудіо та відеоматеріали, що сприяє зацікавленню дітей, кращому засвоєнню навчального матеріалу, а також викликає задоволення, позитивні емоції у дітей.
Таким чином, використання інтеграції в освітньому процесі закладу дошкільної освіти доцільне й ефективне, дозволяє цікаво і змістовно вибудовувати взаємодію дітей та дорослих у створенні середовища особистісного розвитку вихованців та забезпечує результативність освітнього процесу [3, с. 4].
Список використаних джерел:
1. Гавриш Н. Сучасне заняття в ДНЗ / Н. Гавриш. –  Київ : Слово,  2008. – 46 с.
2. Зайцева Т. Діяльність дошкільного навчального закладу в режимі інноваційного розвитку: навч. посіб. / Т. Зайцева, Н. Юрчик. – Тернопіль : Мандрівець, 2014. – 328 с.
3. Крутій К. Інтеграція в освіті як інноваційне явище, або Що треба знати про інтеграцію / К. Крутій // Дошкільне виховання. – 2018. – № 7. – С. 2-7.


Немає коментарів:

Дописати коментар

                                 Підвищення кваліфікації викладача у 2 семестрі 2023/2024 н.р.                              Підвищення квал...