пʼятниця, 17 серпня 2018 р.

КЕРІВНИЦТВО ЦИКЛОВОЮ КОМІСІЄЮ ВИКЛАДАЧІВ СПЕЦІАЛЬНОСТІ «ДОШКІЛЬНА ОСВІТА» В КОЛЕДЖІ

КЕРІВНИЦТВО ЦИКЛОВОЮ КОМІСІЄЮ ВИКЛАДАЧІВ СПЕЦІАЛЬНОСТІ «ДОШКІЛЬНА ОСВІТА» В КОЛЕДЖІ

Пасічник С.О.

У сучасних соціально-економічних умовах, спрямованих на входження України у світову систему освіти питання вдосконалення управління закладів вищої освіти І-ІІ рівнів акредитації набуває особливої актуальності. Проблеми модернізації управлінського процесу стали пріоритетною справою української освіти. Закладам освіти наразі потрібен новий зміст методичної роботи. Важливою ланкою в організації навчально-методичної роботи в закладі вищої освіти І-ІІ рівнів акредитації є циклова комісія.
Циклова комісія – структурний навчально-методичний підрозділ, що проводить виховну, освітню та методичну роботу. [2, 141] До складу циклової комісії викладачів спеціальності «Дошкільна освіта» входять викладачі предметів як природничо-наукової (педагогіки та психології), так і дисциплін загально-професійної і практичної підготовки (окремих методик).
Циклова комісія у визначенні змісту роботи керується Конституцією України, Конвенцією ООН про права дитини, Законами України «Про освіту», «Про вищу освіту», іншими законодавчими й нормативно-правовими актами, а також Положенням про циклову комісію, яке розроблено методичним кабінетом коледжу. [1, 202]
Головна мета циклової комісії викладачів спеціальності «Дошкільна освіта» полягає в забезпеченні діяльності циклової комісії щодо професійної підготовки майбутніх вихователів; розвиток педагогічної та професійної майстерності педагогічних працівників, їх загальної культури; створення мотивації та умов для професійного вдосконалення, вироблення інноваційного стилю діяльності.
Основними завданнями керування цикловою комісією є:
- удосконалення навчально-методичного забезпечення викладачів з предметів загально-професійного спрямування відповідно до вимог сьогодення;
- вивчення та пропаганда передового педагогічного досвіду викладачів циклової комісії;
- підвищення наукового та професійного рівня педагогів в умовах оновлення змісту й структури освіти.
Керівництво цикловою комісією – це безперервний процес, який здійснюється шляхом реалізації основних управлінських функцій. Розглянемо їх детальніше. [3, 164]
1. Функція планування, яка передбачає визначення мети, завдань циклової комісії та шляхів її досягнення. Планування – це один із засобів, за допомогою якого керівництво спрямовує зусилля членів циклової комісії на досягнення загальної мети закладу вищої освіти.
Здійснюючи функцію планування в цикловій комісії розробляються план роботи циклової комісії, план роботи з обдарованими студентами, індивідуальні плани викладачів, робочі навчальні програми, плани роботи навчальних кабінетів, плани наукового та предметного гуртків, творчої групи.
2. Функція організації полягає в розподілі роботи між членами циклової комісії, визначення їм завдань і повноважень. Завдяки цій функції в цикловій комісії забезпечується дисципліна, організованість, відповідальність.
Реалізація функції організації здійснюється через розробку й впровадження в дію положень: про циклову комісію, навчальний кабінет, роботу гуртків та творчої групи; та посадових інструкцій: голови циклової комісії, викладача, завідувача кабінету.
Функція мотивації спрямована на забезпечення виконання викладачами циклової комісії визначених їм завдань шляхом створення умов для моральної та матеріальної зацікавленості членів циклової комісії.
Зміст функції мотивації в цикловій комісії полягає: в організації консультативної допомоги молодим викладачам, рейтинговій оцінці роботи викладача, визначенні кращого викладача циклової комісії, рекомендації щодо підвищення кваліфікаційної категорії викладача, пропозиціях щодо морального заохочення викладачів.
Функція контролю полягає в забезпеченні досягнення цикловою комісією загальної мети закладу вищої освіти. [3, 165]
Функція контролю в цикловій комісії реалізується через: відвідування занять викладачів, контролю за виконанням індивідуальних планів викладачів, проведення занять по обміну досвідом, спільних засідань циклової комісії з іншими цикловими комісіями коледжу, як-от: з цикловою комісією психолого-педагогічних дисциплін та цикловою комісією філологічних та соціально-економічних дисциплін.
Отже, лише за умови чіткого розуміння процесу керівництва цикловою комісією, здійснюючи комплексний і системний підхід до організації її роботи, можна бути впевненим, що саме циклова комісія є осередком, який забезпечує підготовку майбутніх вихователів, що здатні працювати в сучасних соціально-економічних умовах і бути конкурентоспроможними на ринку праці.

Список використаних джерел
1. Васянович Л.І. Організація і планування роботи циклової комісії /
Л.І. Васянович // Організація навчально-виховного процесу. – Немішаєве. – 2007. – Вип. 10. – С.200-205.
2. Положення про циклову (предметну) комісію // Примірні положення з організації освітнього процесу в технікумах і коледжах. – Київ. – 2016. – С.141-148.
3. Скрипаєв М.Г. Організація циклової комісії фізвиховання /
М.Г. Скрипаєв // Організація навчально-виховного процесу. – Немішаєве. – 2007. – Вип. 11. – С.162-173.

Немає коментарів:

Дописати коментар

                                 Підвищення кваліфікації викладача у 2 семестрі 2023/2024 н.р.                              Підвищення квал...