понеділок, 24 серпня 2020 р.

Методична робота

 

Красноградський коледж

Комунального закладу

«Харківська гуманітарно-педагогічна академія»

Харківської обласної ради

 

 

 

 

Методика фізичного виховання

 

Робочий зошит

 

 

студента (ки) групи ________

спеціальності «Дошкільна освіта»

_________________________________________________________

                                             (прізвище, ім’я, по батькові)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Красноград

 2020

ЗМІСТ

 

ПЕРЕДМОВА……………………………………………………………..

5

Змістовий модуль №1. Теоретичні основи фізичного виховання………………………………………………………………….

Тема 1. Предмет теорії фізичного виховання……………………………

 

7

7

Тема 2. Завдання та засоби фізичного виховання .……………………..

Тема 3. Основи навчання, виховання та розвитку …………….………..

Тема 4. Фізичне виховання дітей раннього віку…………………………

Тема 5. Особливості розвитку моторики дитини………………………..

12

17

22

26

Змістовий модуль №2.  Методика навчання фізичних вправ………

Тема 6. Стройові вправи…………………………………………………..

Тема 7. Основні рухи………………………………………………………

Тема 8. Загальнорозвиваючі вправи…………………………………….

Тема 9. Рухливі ігри………………………………………………………

29

29

32

36

41

Тема 10. Спортивні вправи та ігри……………………………………….

  45

Змістовий модуль №3. Форми роботи з фізичного виховання…………………………………………….................................

Тема 11. Фізкультурні заняття…………………………………………….

Тема 12.  Ранкова гімнастика…………………………...............................

Змістовий модуль №4. Повсякденна робота з фізичного   виховання…………………………………………………………………

Тема 13.  Фізкультхвилинки та фізкультпаузи………………………….

Тема 14.  Загартовуючі процедури……………………………………….

Тема 15.  Повсякденна робота з фізичного виховання………………….

Тема 16. Планування та облік роботи…………………………………….

Тема 17. Обладнання та інвентар з фізичного виховання………………

Тема 18. Організація роботи з фізичного виховання……………………

 

48

48

53

 

57

57

60

62

66

71

74

РЕКОМЕНДОВАНА ЛІТЕРАТУРА…..……………………………….

  76

 

ПЕРЕДМОВА

 

Відповідно до Законів України «Про дошкільну освіту», «Про фізичну культуру і спорт» одним з пріоритетних напрямків освітнього процесу в закладах дошкільної освіти залишається фізичне виховання дітей. Система роботи з фізичного виховання передбачає охорону та зміцнення здоров’я дітей, повноцінний фізичний розвиток, різноманітну рухову діяльність та розвиток стійкого інтересу до самостійних занять фізичними вправами.

Відповідно до вимог сьогодення в Україні діють заклади дошкільної освіти різних напрямків, які постійно розвиваються, широко використовують сучасні інноваційні технології та альтернативні методики навчання. У зв’язку з цим зростає потреба у висококваліфікованих фахівцях у галузі дошкільної освіти.

Підготовка студентів до роботи щодо збереження та зміцнення здоров’я дітей, їх фізичного розвитку – важлива складова загального професійного становлення майбутніх вихователів зі спеціальності  «Дошкільна освіта». Навчальна дисципліна «Методика фізичного виховання» є однією з основних дисциплін загально-професійної та практичної підготовки.

Метою курсу «Методика фізичного виховання» є вивчення питань теорії та методики фізичного виховання дітей від народження до шести (семи) років; оволодіння знаннями, уміннями та навичками, що необхідні для  роботи з дітьми з фізичного виховання у закладах дошкільної освіти.

У процесі вивчення дисципліни «Методика фізичного виховання» застосовують різноманітні організаційні форми навчання: лекції, практичні заняття, модульні контрольні роботи, навчальну та виробничу практику, самостійну роботу.

В умовах сучасної освіти підвищується роль практичної самостійної підготовки студентів, яка спрямована на закріплення в студентів теоретичних знань, формування  та вдосконалення професійних знань, умінь і навичок під час вивчення предмета «Методика фізичного виховання».

Згідно з навчальним планом спеціальності «Дошкільна освіта» на самостійну роботу студентів з методики фізичного виховання відведено 22 години. Представлений робочий зошит доповнює методичні настанови «Методика фізичного виховання дітей дошкільного віку в схемах, таблицях, тезах».

Основною метою зошита є закріпити та перевірити рівень засвоєння знань, умінь та навичок студентів у процесі вивчення методики фізичного виховання. 

Робочий зошит містить практичні завдання різного роду складності для самостійної роботи студентів, що сприяє формуванню інтелектуальних якостей, необхідних майбутнім вихователям; виховує стійкі навички постійного поповнення своїх знань, самоосвіти, сприяє розвитку працелюбності, дисциплінованості, організованості та ініціативи.

Зошит рекомендований для студентів спеціальності «Дошкільна освіта» закладів фахової передвищої освіти.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Змістовий модуль №1.

Теоретичні основи фізичного виховання

Тема 1. Предмет теорії фізичного виховання

 

Питання для самоконтролю

1. Дайте визначення понять:

Теорія фізичного виховання – це ____________________________________________________________________________________________________________________________________

Теорія фізичного виховання дітей дошкільного віку – це ____________________________________________________________________________________________________________________________________

2. Розкрийте суть взаємозв’язку фізичного виховання з іншими сторонами виховання.

Фізичне виховання

 має зв’язок

З моральним вихованням

 

 

 

 

 

З розумовим вихованням

 

 

 

 

 

 

З естетичним вихованням

 

 

 

 

 

З трудовим вихованням

 

 

 

 

3. Заповніть таблицю «Зв’язок методики фізичного виховання з науками».

Методика фізичного виховання

 має зв’язок

З навчальними дисциплінами

У чому прослідковується зв’язок?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4. Назвіть методи наукових досліджень, які застосовуються в теорії та  методиці фізичного виховання.

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

__________________________________________________________________

__________________________________________________________________

5. Заповніть таблицю «Основні поняття теорії фізичного виховання».

Назви понять

Визначення основних понять

1.

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

3.

 

 

 

 

4.

 

 

 

 

5.

 

 

 

 

6.

 

 

 

 

7.

 

 

 

 

8.

 

 

 

 

9.

 

 

 

 

6. Заповніть таблицю  «Вклад вчених у розвиток теорії та методики фізичного виховання дітей дошкільного віку».

Педагоги

Основні погляди

П. Ф. Лесгафт

 

 

Е. С. Вільчковський

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Практичні завдання

1. Із Закону України «Про фізичну культуру і спорт» (1993, ст.1, 2) випишіть мету та завдання фізичної культури та спорту.

Мета

 

 

 

Завдання

 

 

 

2. Заповніть таблицю «Основні риси та принципи вітчизняної системи фізичного виховання».

Основні риси

 

 

Принципи

 

 

3. Як на вашу думку, для чого необхідні педагогічним працівникам знання основних методів досліджень, які застосовуються в теорії та методиці фізичного виховання? Відповідь обґрунтуйте.

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

4. Складіть бібліографію науково-методичної літератури до теми «Розвиток системи фізичного виховання».

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

__________________________________________________________________

5. Підготуйте реферат або презентацію до однієї з тем:

1) Фізична культура в Україні.

2) Становлення та розвиток вітчизняної системи фізичного виховання дітей дошкільного віку.

3) Використання історичної спадщини та передових ідей в зарубіжних системах фізичного виховання.

Тема 2. Завдання та засоби фізичного виховання

 

Питання для самоконтролю

1. Проаналізуйте таблицю «Завдання фізичного виховання» та покажіть стрілочками відповідність завдань та їх характеристик.

Завдання фізичного виховання

Характеристика завдань

Оздоровчі

Завдання спрямовані на:

         -формування певних систем рухових умінь та навичок, ігрових дій;

         -здобування доступних уявлень та знань про користь занять фізичною культурою, іграми, про основні гігієнічні вимоги та правила.

Освітні

Завдання спрямовані на:

         -формування позитивних моральних та вольових рис характеру дитини засобами фізичної культури.

Виховні

Завдання спрямовані на:

         -охорону життя;

         - зміцнення здоров’я;

          -всебічний фізичний розвиток;

         - загартування;

          -удосконалення функцій організму;

          -підвищення фізичної та розумової  працездатності.

2. Дайте визначення поняттям:

1) Техніка фізичних вправ – це ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

2) Основа техніки – це ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

3) Основна ланка техніки – це ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

4) Деталі техніки – це ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

3. Заповніть схему «Засоби фізичного виховання».

 4. Доповніть твердження:

Техніка виконання фізичної вправи характеризується:

1) Просторовими характеристиками – ____________________________________________________________________________________________________________________________________

2) Часовими характеристиками –____________________________________________________________________________________________________________________________________

3) Просторово-часовими характеристиками – ____________________________________________________________________________________________________________________________________

5. Дайте характеристику класифікації фізичних вправ.

Види вправ

Приклади фізичних вправ

Гімнастика

 

 

Ігри

 

 

Спорт

 

 

Туризм

 

 

Практичні завдання

1. Як на вашу думку, вирішується комплексний підхід у здійсненні завдань фізичного виховання. Відповідь обґрунтуйте.

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

2. Визначте структурні частини змісту освітньої лінії «Особистість дитини» Базового компонента дошкільної освіти.

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

__________________________________________________________________3. Із статті Богініч О. «Здоров’я та фізичний розвиток дитини» (журнал «Дошкільне виховання», 2012, № 9, С. 3-7) випишіть основні завдання, умови та форми роботи з фізичного виховання.

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

__________________________________________________________________4. Проаналізуйте одну з програм розвитку та виховання дошкільників у наступній послідовності: назва програми; структурні складові програми; освітні завдання та зміст педагогічної діяльності з фізичного виховання.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

__________________________________________________________________5. Підготуйте реферат або презентацію до однієї з тем:

1) Значення гігієнічних факторів для фізичного розвитку дітей.

2) Використання оздоровчих сил природи у фізичному вихованні дітей.

3) Фізичні вправи як специфічний засіб фізичного виховання.

4) Комплексне використання всіх засобів фізичного виховання – необхідна умова успішного вирішення завдань фізичного виховання.

Тема 3. Основи навчання, виховання та розвитку

 

Питання для самоконтролю

1. Назвіть дидактичні принципи в навчанні рухів.

1)________________________________________________________________

2)________________________________________________________________

3) ________________________________________________________________

4)________________________________________________________________

5)________________________________________________________________

6) ________________________________________________________________

2. Заповніть таблицю «Методи та прийоми навчання».

Поняття

Визначення поняття

Приклади

1.

Метод навчання

 

 

 

 

2.

Прийом навчання

 

 

 

 

3. Заповніть схему «Класифікація методів навчання».

4. Перелічіть фізичні якості, які розвиваються в дітей в процесі виконання фізичних вправ.

1)________________________________________________________________

2)________________________________________________________________

3) ________________________________________________________________

4)________________________________________________________________

5)________________________________________________________________

5. Проаналізуйте таблицю «Етапи навчання фізичних вправ», покажіть стрілочками відповідність понять та їх визначень, зазначте приклади фізичних вправ, методи та прийоми, які використовуються на певному етапі навчання.

Етапи

Характеристика етапів

Приклади фізичних вправ

Методи та прийоми

1.

І етап

Поглиблене розучування руху

 

 

2.

ІІ етап

Автоматизація компонентів рухової навички

 

 

3.

ІІІ етап

Початковий перше ознайомлення з рухом, що вивчається

 

 

6. Зазначте причини виникнення плоскостопості в дітей у дошкільному віці.

1)________________________________________________________________

2)________________________________________________________________

3) ________________________________________________________________

4)________________________________________________________________

5)________________________________________________________________

7. Заповніть таблицю «Оволодіння руховою дією».

Поняття

Визначення поняття

Приклади

1.

Рухове вміння

 

 

 

 

2.

Рухова навичка

 

 

 

 

8. Перелічіть причини порушень постави в дітей дошкільного віку.

1)________________________________________________________________

2)________________________________________________________________

3) ________________________________________________________________

4)________________________________________________________________

5)________________________________________________________________

6)________________________________________________________________

7)________________________________________________________________

9. Назвіть види порушень постави в дітей.

1)________________________________________________________________

2)________________________________________________________________

3) ________________________________________________________________

Практичні завдання

1. Поясніть сутність одного з дидактичних принципів у навчанні дітей рухів.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________________________________________________________________2. Обґрунтуйте значення рухових якостей для побуту та виробничої діяльності людини.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________3. Розкрийте суть методу обстеження стопи.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________________________________________________________________4. Наведіть приклади ігор та вправ на розвиток фізичних якостей.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________________________________________________________________5. Підберіть вправи, які спрямовані на профілактику плоскостопості для дітей дошкільного віку.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________6. Наведіть приклади вправ на профілактику порушень постави для дітей дошкільного віку.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________________________________________________________________7. Підготуйте реферат або презентацію до однієї з тем:

1) Методика розвитку фізичних якостей у дітей дошкільного віку.

2) Методика формування навички правильної постави в дошкільників.

3) Методика профілактики плоскостопості у дітей дошкільного віку.

Тема 4. Фізичне виховання дітей раннього віку

 

Питання для самоконтролю

1. Заповніть схему «Засоби навчання дітей на 1 році життя».

2. Дайте визначення поняття

Масаж – це

____________________________________________________________________________________________________________________________________

3. Назвіть прийоми масажу в ранньому віці:

1)_______________________________________________________________

2)_______________________________________________________________

3)_______________________________________________________________

4)_______________________________________________________________

4. Перелічіть види масажу, які поєднують з фізичними вправами:

1)_______________________________________________________________

2)_______________________________________________________________

3)_______________________________________________________________

4)_______________________________________________________________

5. Заповніть схему «Засоби та форми роботи з фізичного виховання на 2 році життя».

6. Укажіть методи та прийоми навчання дітей 2 року життя.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

__________________________________________________________________7. Наведіть приклади ігрових вправ  для дітей 2 року життя.

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

__________________________________________________________________

__________________________________________________________________8. Наведіть приклади рухливих ігор для дітей 2 року життя.

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

__________________________________________________________________

__________________________________________________________________9. Назвіть вправи, які складають зміст заняття з фізичної культури для дітей 2 року життя.

1)_________________________________________________________________2)_________________________________________________________________3)_________________________________________________________________

4)_________________________________________________________________

Практичні завдання

1. Доведіть значення фізичного виховання для всебічного розвитку дітей раннього віку.

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

__________________________________________________________________2. Впишіть один з комплексів фізичних вправ та масажу для дітей 1 року життя за власним вибором (від 1,5 до 3 місяців, від 3 до 4 місяців, від 4 до 6 місяців, від 6 до 9 місяців, від 9 до 12 місяців).

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________________________________________________________________

__________________________________________________________________3. Складіть бібліографію наукової літератури до теми «Фізичне виховання дітей раннього віку».

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

__________________________________________________________________

__________________________________________________________________

____________________________________________________________________________________________________________________________________

__________________________________________________________________4. Підготуйте реферат або презентацію до однієї з тем:

1) Дослідження проблеми розвитку дітей раннього віку в науково-методичній літературі.

2) Режим дня – невід’ємна складова розвитку дітей раннього віку.

3) Раціональне харчування – важливий засіб формування здоров’я малюків.

4) Використання природних факторів у зміцненні організму дітей раннього віку.

5) Масаж як  вид пасивної  гімнастики для дітей 1 року життя.

6) Роль вихователя в розвитку рухової активності дітей раннього віку.

Тема 5. Особливості розвитку моторики дитини

 

Питання для самоконтролю

1. Заповніть таблицю «Особливості розвитку систем організму дитини».

Системи

Особливості розвитку систем організму

Дихальна

 

 

 

 

 

Нервова

 

 

 

 

 

Кісткова

 

 

 

 

 

Серцево-судинна

 

 

 

 

 

М’язова

 

 

 

 

2. Укажіть, якими показниками характеризується фізичний розвиток дітей дошкільного віку.

1)_________________________________________________________________2)_________________________________________________________________3)_________________________________________________________________

4)_________________________________________________________________

5)_________________________________________________________________

3. Визначте, від чого залежить фізичний розвиток дошкільника.

1)_________________________________________________________________2)_________________________________________________________________3)_________________________________________________________________

4)_________________________________________________________________

5)_________________________________________________________________

6)_________________________________________________________________

Практичні завдання

1. Обґрунтуйте значення фізичного виховання для всебічного розвитку дошкільника.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________________________________________________________________

2. Під час педагогічної практики поспостерігайте за дітьми певного віку та зробіть аналіз розвитку моторики дошкільників.

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________________________________________________________________

3. Підготуйте реферат або презентацію до однієї з тем:

1) Загальні закономірності фізичного розвитку організму дитини.

2) Характеристика м’язової системи дітей дошкільного віку.

3) Особливості розвитку кісткової системи у дітей від 1 до 6 років.

4) Розвиток дихальної системи у дітей дошкільного віку.

5) Специфіка розвитку нервової системи у дітей від 1 до 6 років.

6) Онтогенез моторики дитини.

Змістовий модуль №2. Методика навчання фізичних вправ

Тема 6.  Стройові вправи

 

Питання для самоконтролю

1. Дайте визначення понять:

Стройові вправи – це

____________________________________________________________________________________________________________________________________

Танцювальні вправи – це

____________________________________________________________________________________________________________________________________

2. Співвіднесіть терміни та їх визначення. Відповідь подайте у вигляді поєднання цифри та букви.

1. Шеренга

А. Стрій, в якому діти розміщені один за одним на відстані кроку або витягнутої руки.

2. Колона

Б. Стрій, в якому діти стоять один біля одного на одній лінії обличчям в одну сторону.

__________________________________________________________________

3. Заповніть схему «Види стройових вправ».

4. Доповніть твердження. Шикування та перешикування застосовують як засоби організації дітей під час проведення:

1)_______________________________________________________________

2)_______________________________________________________________

3)_______________________________________________________________

5. Охарактеризуйте методи навчання дітей перешиковуватися в коло.

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

6. Розкрийте методику перешиковування дітей в 2-3 колони із заведенням ланок.

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

7. Поясніть, як навчають дітей перешиковуватися в 3-4 колони через центр.

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

8. Як вихователь навчає дітей шикуватися в пари?

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

9. Які методи та прийоми навчання використовують у навчанні  дітей шикуватися в шеренгу, колону?

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

10. Поясніть методику навчання дошкільників поворотам.

____________________________________________________________________________________________________________________________________

Практичні завдання

1. Схематично зобразіть види стройових вправ по віковим групам.

Молодша група

 

 

 

 

 

 

Середня група

 

 

 

 

 

 

 

Старша група

 

 

 

 

 

 

 

2. Підготуйте реферат або презентацію до однієї з тем:

1) Проблема навчання дітей дошкільного віку стройових та танцювальних вправ у  науково-методичній літературі.

2) Значення та види танцювальних вправ для дітей дошкільного віку.

3) Вправи з шикування та перешикування як засоби організації дошкільників.

Тема 7. Основні рухи

Питання для самоконтролю

1. Дайте визначення понять:

Основні рухи – це

____________________________________________________________________________________________________________________________________

Імітаційні вправи – це

____________________________________________________________________________________________________________________________________

2. Заповніть схему «Основні рухи».

3. Зазначте, яким видам метання навчають дітей:

у молодшій групі___________________________________________________

__________________________________________________________________

у середній групі____________________________________________________

__________________________________________________________________

у старшій групі_____________________________________________________

__________________________________________________________________

4. Назвіть види бігу, якими повинні оволодіти діти в дошкільному віці.

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

__________________________________________________________________5. Які види стрибків діти вивчають:

у молодшій групі___________________________________________________

__________________________________________________________________

у середній групі____________________________________________________

__________________________________________________________________

у старшій групі_____________________________________________________

__________________________________________________________________

6. Перелічіть види ходьби, які діти засвоюють протягом дошкільного віку.

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

__________________________________________________________________7. Які вправи з рівноваги можна виконувати дітям різних вікових груп?

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

__________________________________________________________________8. Охарактеризуйте техніку виконання стрибка у довжину з місця.

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

__________________________________________________________________

__________________________________________________________________9. Яка послідовність навчання дітей 3-6 років метання предметів?

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

__________________________________________________________________

__________________________________________________________________

__________________________________________________________________10. Співвіднесіть терміни та їх визначення. Відповідь зазначте за допомогою стрілочок.

1. Різнойменний спосіб лазіння

А. Спосіб, коли одночасно пересувають праву руку й праву ногу, потім – ліву руку й ліву ногу.

2. Однойменний спосіб лазіння

Б. Спосіб, при якому діти спочатку переставляють ліву руку й праву ногу, а потім – праву руку й ліву ногу.

Практичні завдання

1. Обґрунтуйте значення основних рухів для всебічного розвитку дітей.

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________2. Наведіть приклади рухливих ігор на закріплення навичок основних рухів.

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________3. Складіть бібліографію наукових статей у періодичних фахових виданнях до теми «Основні рухи».

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

__________________________________________________________________

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________4. Підготуйте реферат або презентацію до однієї з тем:

1) Дослідження проблеми навчання дітей основних рухів у науковій літературі.

2) Значення та характеристика основних рухів.

3) Особливості  виконання дітьми різних вікових груп основних рухів.

4) Техніка та методика навчання дошкільників основних рухів.

Тема 8. Загальнорозвиваючі вправи

 

Питання для самоконтролю

1. Дайте визначення понять:

Загальнорозвиваючі вправи – це

____________________________________________________________________________________________________________________________________

Вихідне положення – це

____________________________________________________________________________________________________________________________________

2. Заповніть схему «Класифікація загальнорозвиваючих вправ».

3. Які предмети використовують при проведенні загальнорозвиваючих вправ?

у молодшій групі___________________________________________________

__________________________________________________________________

у середній групі____________________________________________________

__________________________________________________________________

у старшій групі_____________________________________________________

__________________________________________________________________

4. Перелічіть прийоми роздачі предметів перед виконанням загальнорозвиваючих вправ.

1)________________________________________________________________

2)________________________________________________________________

3) ________________________________________________________________

4) ________________________________________________________________

5) ________________________________________________________________

6) ________________________________________________________________

5. Назвіть прийоми збору предметів після виконання загальнорозвиваючих вправ.

1)________________________________________________________________

2)________________________________________________________________

3) ________________________________________________________________

4) ________________________________________________________________

6. Заповніть таблицю «Вихідні положення під час виконання ЗРВ»

Вихідні положення для ніг

Вихідні положення для рук

Вихідні положення сидячи

Вихідні положення лежачи

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7. Укажіть, які ставляться вимоги до запису загальнорозвиваючих вправ.

____________________________________________________________________________________________________________________________________

__________________________________________________________________

8. Зазначте послідовність підбору загальнорозвиваючих вправ у комплексі.

____________________________________________________________________________________________________________________________________

__________________________________________________________________

9. Розкрийте структуру комплексу загальнорозвиваючих вправ.

1)________________________________________________________________

2)________________________________________________________________

3) ________________________________________________________________

4) ________________________________________________________________

5) ________________________________________________________________

10. Заповніть таблицю «Кількість вправ та їх дозування по віковим групам».

п/п

Група

Кількість вправ

Кількість повторень

Кількість стрибків

1.

1 молодша група

 

 

 

 

 2.

2 молодша група

 

 

 

 

 3.

Середня група

 

 

 

 

 4.

Старша група

 

 

 

 

Практичні завдання

1. Доведіть значення загальнорозвиваючих вправ для фізичного розвитку дітей.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

2. Складіть комплекс загальнорозвиваючих вправ для дітей дошкільного віку (група на вибір).

з/п

Назва вправи, в.п., виконання на рахунок 1, 2, 3, 4

Дозування

Темп

Дихання

Організаційно-методичні вказівки

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Вирішіть педагогічні задачі.

1) Під час проведення загальнорозвиваючих вправ у молодшій групі вихователь проводив вправи з гімнастичними палицями. Перед виконанням кожної вправи пояснював її та показував, а діти дивились.

Після виконання загальнорозвиваючих вправ діти були збуджені, з завданням справились погано. Як пояснити стан дітей? Чому діти не справились з завданням?

 

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

2) Вихователь старшої групи під час виконання загальнорозвиваючих вправ всі вправи виконував разом з дітьми від початку і до кінця. Чи методично правильно поступив вихователь? Як потрібно було зробити?

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

3) У молодшій групі діти виконували загальнорозвиваючі вправи  тільки на основі пояснення вихователя. Як методично правильно потрібно було виконати вправи? Обґрунтуйте вашу думку.

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

4. Підготуйте реферат або презентацію до однієї з тем:

1) Дослідження проблеми навчання дітей загальнорозвиваючих вправ у науковій літературі.

2) Значення та характеристика загальнорозвиваючих вправ.

3) Методика навчання дітей  дошкільного віку загальнорозвиваючих вправ.

 

Тема 9. Рухливі ігри

 

Питання для самоконтролю

1. Дайте визначення понять:

Рухлива гра – це

____________________________________________________________________________________________________________________________________

Народні рухливі ігри – це

____________________________________________________________________________________________________________________________________

2. Заповніть схему «Класифікація рухливих ігор за змістом».

3. Заповніть схему «Класифікація рухливих ігор за рухливістю».

4. Заповніть схему «Класифікація рухливих ігор за основними рухами».

5. Охарактеризуйте структуру рухливої гри.

1)________________________________________________________________

2)________________________________________________________________

3) ________________________________________________________________

4) ________________________________________________________________

6. Назвіть способи вибору ведучих  у грі.

1)________________________________________________________________

2)________________________________________________________________

3) ________________________________________________________________

7. Заповніть таблицю «Тривалість та кількість повторень рухливої гри по віковим групам».

п/п

Група

Тривалість гри

Кількість повторень

1.

1 молодша група

 

 

 

 2.

2 молодша група

 

 

 

 3.

Середня група

 

 

 

 4.

Старша група

 

 

 

 

8. Наведіть приклади рухливих ігор

для молодшої групи_________________________________________________

для середньої групи _________________________________________________

для старшої групи __________________________________________________

9. Охарактеризуйте види народних рухливих ігор.

1)________________________________________________________________

2)________________________________________________________________

3) ________________________________________________________________

4) ________________________________________________________________

10. Визначте роль вихователя під час проведення рухливої гри

у молодшій групі__________________________________________________

у середній групі ____________________________________________________

у старшій групі ____________________________________________________

Практичні завдання

1. Доведіть значення рухливих ігор для всебічного розвитку дітей.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

2. Підберіть лічилки для використання у рухливих іграх.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

3. Складіть конспект рухливої гри (група на вибір).

Назва гри:_________________________________________________________

Мета:_______________________________________________________________________________________________________________________________

__________________________________________________________________

Інвентар та обладнання:_____________________________________________

Правила гри

Дозування

Темп

Організаційно-методичні вказівки

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4. Зробіть атрибути до рухливої гри та проведіть з дітьми під час педагогічної практики (група на вибір).

5. Підготуйте реферат або презентацію до однієї з тем:

1) Теорія розвитку рухливих ігор.

2) Формування морально-вольових якостей дитини в рухливій грі.

3) Методика проведення ігор-естафет, атракціонів.

4) Особливості проведення народних ігор у різних вікових групах.

Тема 10.  Спортивні вправи та ігри

 

Питання для самоконтролю

1. Заповніть схему «Класифікація спортивних вправ».

2. Заповніть схему «Класифікація ігор з елементами спорту».

3. Укажіть, яких спортивних вправ навчають дітей

у молодшій групі__________________________________________________

у середній групі ____________________________________________________

у старшій групі ____________________________________________________

4. Продовжіть твердження.

Діти оволодівають навичками ігор спортивного характеру в _______________ дошкільному віці.

5. Заповніть схему «Класифікація ігор-розваг».

6. У чому полягає спортивна розвага кільцекид?

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

7. Розкрийте зміст розваги серсо.

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

8. Поясність суть розваги більбоке.

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________Практичні завдання

1. Обґрунтуйте значення спортивних вправ і розваг для всебічного розвитку дитини.

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

__________________________________________________________________2. Наведіть  приклади спортивних вправ.

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

__________________________________________________________________

3. Наведіть  приклади ігор з елементами спорту.

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

__________________________________________________________________4. Укажіть  приклади  ігор-розваг.

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

5. Підготуйте реферат або презентацію до однієї з тем:

1) Значення спортивних вправ, ігор спортивного характеру в режимі дня в закладах дошкільної освіти та сім’ї.

2) Основні положення методики проведення спортивних вправ.

3)  Методика проведення ігор спортивного характеру.

4) Особливості  використання розваг у роботі з дошкільниками.

Змістовий модуль №3. Форми роботи з фізичного виховання

Тема 11. Фізкультурні заняття

 

Питання для самоконтролю

1. Дайте визначення поняття:

Фізкультурні заняття – це

____________________________________________________________________________________________________________________________________

Загальна щільність заняття – це

____________________________________________________________________________________________________________________________________

Моторна щільність заняття – це

____________________________________________________________________________________________________________________________________

2. Заповніть схему «Класифікація фізкультурних занять за змістом».

3. Зазначте тривалість фізкультурного заняття

у молодшій групі___________________________________________________

у середній групі ____________________________________________________

у старшій групі ____________________________________________________

4. У чому полягає поточний спосіб виконання вправ?

____________________________________________________________________________________________________________________________________

__________________________________________________________________

5. Заповніть схему «Класифікація фізкультурних занять відповідно до поставлених завдань».

6. Розкрийте мету та зміст підготовчої частини фізкультурного заняття.

____________________________________________________________________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________________________________________________________________

7. Охарактеризуйте мету та зміст основної частини заняття з фізичної культури.

____________________________________________________________________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________________________________________________________________

8. Які вправи виконуються в заключній частині фізкультурного заняття?

____________________________________________________________________________________________________________________________________

__________________________________________________________________

9. Зазначте способи організації дітей на занятті з фізичної культури.

1)________________________________________________________________

2)________________________________________________________________

3) ________________________________________________________________

4) ________________________________________________________________

5) ________________________________________________________________

6)_________________________________________________________________

10. Поясніть суть фронтального способу виконання вправ.

____________________________________________________________________________________________________________________________________

_________________________________________________________________

Практичні завдання

1. Доведіть значення фізкультурних занять для всебічного розвитку дитини.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

2. Складіть конспект заняття з фізичної культури (група на вибір).

Група:____________________________________________________________

Тема:_____________________________________________________________

__________________________________________________________________

Програмовий зміст:_________________________________________________

__________________________________________________________________

__________________________________________________________________

__________________________________________________________________

Обладнання та інвентар:_____________________________________________

__________________________________________________________________

Методи та прийоми:_________________________________________________

__________________________________________________________________

Хід заняття

п/п

Назви вправ

Дозування

Темп

Дихання

Організаційно-

методичні вказівки

І.

Підготовча частина

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІ.

Основна частина

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІІ.

Заключна частина

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Ознайомтесь з альтернативною програмою М. М. Єфименка з фізичного виховання дітей раннього та дошкільного віку «Казкова фізкультура». Визначте особливості проведення фізкультурних занять за цією технологією.

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

__________________________________________________________________

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

4. Підготуйте реферат або презентацію до однієї з тем:

1) Прийоми активізації розумової активності дітей на заняттях.

2) Організація проведення занять з фізичної культури влітку.

3) Сюжетні заняття з фізичної культури в роботі з дітьми дошкільного віку.

4) Особливості проведення занять за методикою М. М. Єфименка.

Тема 12.  Ранкова гімнастика

 

Питання для самоконтролю

1. Заповніть схему «Класифікація фізкультурно-оздоровчих заходів у режимі дня».

2. Дайте визначення поняття:

Ранкова гімнастика – це

____________________________________________________________________________________________________________________________________. 3. Розкрийте структуру ранкової гімнастики.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________4. Визначте, які ставляться вимоги до підбору вправ для ранкової гімнастики.

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

__________________________________________________________________

5. У чому полягає «дзеркальний» спосіб показу вправ вихователем?

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

6. Заповніть таблицю «Кількість вправ та дозування по віковим групам».

Група

Кількість вправ

Дозування

вправ

(кількість

повторень)

Тривалість бігу

Кількість стрибків

Тривалість

ранкової гімнастики

у середньому темпі

у повільному темпі

Перша

молодша

 

 

 

 

 

 

Друга

молодша

 

 

 

 

 

 

Середня

 

 

 

 

 

 

 

Старша

 

 

 

 

 

 

 

7. Доповніть твердження.

Комплекс ранкової гімнастики складають на ___________________________

8. Розкрийте зміст гімнастики після денного сну.

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Практичні завдання

1. Обґрунтуйте значення ранкової гімнастики для всебічного розвитку дитини.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

2. Доведіть роль музичного супроводу при проведенні ранкової гімнастики.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

3. Складіть конспект комплексу ранкової гімнастики (група на вибір).

Група:____________________________________________________________

Тема:_____________________________________________________________

__________________________________________________________________

Програмовий зміст:_________________________________________________

__________________________________________________________________

__________________________________________________________________

__________________________________________________________________

Інвентар:__________________________________________________________

 

з/п

Назви вправ

Дозування

Темп

Дихання

Організаційно-методичні вказівки

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4. Визначте особливості проведення гімнастики після денного сну за технологією М. М. Єфименка, ознайомившись із статтею «Денна гімнастика пробудження» (журнал «Дошкільне виховання», 2014, № 4, С. 8-11).

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

5. Підготуйте реферат або презентацію до однієї з тем:

1) Методика проведення ранкової гімнастики в мішаній за віком групі.

2) Організація та проведення ранкової гімнастики на майданчику (на повітрі).

3) Особливості проведення гімнастики за методикою М. М. Єфименка.

Змістовий модуль №4.

Повсякденна робота з фізичного виховання

 

Тема 13. Фізкультхвилинки та фізкультпаузи

 

Питання для самоконтролю

1. Дайте визначення понять:

Фізкультурна хвилинка – це

____________________________________________________________________________________________________________________________________

Фізкультурна пауза – це

____________________________________________________________________________________________________________________________________

2. Укажіть причини стомлення дітей під час навчальних занять.

1)_________________________________________________________________2) ________________________________________________________________

3. Назвіть основні ознаки стомлення дітей.

1)________________________________________________________________

2)________________________________________________________________

3) ________________________________________________________________

4) ________________________________________________________________

5) ________________________________________________________________

4. Доповніть твердження.

Фізкультурна хвилинка проводиться з _____________ групи.

5. Визначте вимоги до підбору вправ для фізкультурної хвилинки.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

6. Розкрийте зміст фізкультурних пауз.

1)________________________________________________________________

2)________________________________________________________________

3) ________________________________________________________________

4) ________________________________________________________________

7. Доповніть твердження.

Фізкультурна пауза повинна закінчуватися за _________ хв. до початку наступного заняття.

Практичні завдання

1. Доведіть необхідність проведення фізичних вправ у процесі занять, на яких переважає розумове навантаження.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

_________________________________________________________________

2. Підберіть комплекси фізкультхвилинок з текстом та без нього.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

3. Підберіть комплекси фізкультпауз.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________4. Складіть бібліографію наукових статей у періодичних фахових виданнях до теми «Фізкультхвилинки та фізкультпаузи».

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

__________________________________________________________________

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________5. Підготуйте реферат або презентацію до однієї з тем:

1) Необхідність проведення фізичних вправ у процесі занять та між заняттями.

2) Особливості методики проведення фізкультхвилинок, фізкультпауз у мішаній групі.

Тема 14.  Загартовуючі процедури

 

Питання для самоконтролю

1. Дайте визначення понять:

Загартування – це

____________________________________________________________________________________________________________________________________

Загартовуючі процедури – це

____________________________________________________________________________________________________________________________________

2. Назвіть принципи загартування.

1)________________________________________________________________

2)________________________________________________________________

3) ________________________________________________________________

3. Назвіть види загартовуючих заходів, які проводяться в ЗДО.

1)________________________________________________________________

2)________________________________________________________________

4. Дайте характеристику повсякденним загартовуючим заходам.

1)________________________________________________________________

2)________________________________________________________________

3) ________________________________________________________________

5. Охарактеризуйте спеціальні загартовуючі заходи.

1)________________________________________________________________

2)________________________________________________________________

3) ________________________________________________________________

6. Запропонуйте нетрадиційні види загартування.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________________________________________________________________

Практичні завдання

1. Доведіть значення проведення загартовуючих заходів для розвитку дітей.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

2. Із статті  Матвієнко В. «Загартування водою» (журнал «Дошкільне виховання», 2010, № 6, С. 28-29) визначте методичні рекомендації щодо організації загартування дітей дошкільного віку.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________3. Підготуйте реферат або презентацію до однієї з тем:

1) Дослідження проблеми загартування дітей дошкільного віку в науковій літературі.

2) Загартування як засіб зміцнення здоров’я дошкільників.

3) Сучасні оздоровчі технології в освітньому процесі  ЗДО.

Тема 15.  Повсякденна робота з фізичного виховання

 

Питання для самоконтролю

1. Заповніть схему «Форми активного відпочинку».

2. Дайте визначення поняття:

Пішохідні переходи – це

____________________________________________________________________________________________________________________________________

__________________________________________________________________3. Розкрийте зміст проведення Дня здоров’я.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

4. Охарактеризуйте структуру та зміст фізкультурного свята.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

5. Заповніть таблицю «Проведення форм активного відпочинку в різних вікових групах».

п/п

Форми активного відпочинку

Групи

1.

 

 

 

 

 2.

 

 

 

 

 3.

 

 

 

 

 4.

 

 

 

 

6. Поясніть суть пішохідного переходу.

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________7. Дайте характеристику змісту фізкультурної розваги.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

8. Заповніть таблицю «Форми активного відпочинку в режимі дня ЗДО».

п/п

Форми активного відпочинку

Місце в режимі дня

1.

 

 

 

 

 2.

 

 

 

 

 3.

 

 

 

 

 4.

 

 

 

 

Практичні завдання

1. Обґрунтуйте значення форм активного відпочинку в режимі дня ЗДО.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

2. Складіть план фізкультурної розваги (група на вибір).

Група: ____________________________________________________________

Тема:_____________________________________________________________

Мета:_____________________________________________________________

__________________________________________________________________

__________________________________________________________________

Хід

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________3. Із статті  Богомолової Л., Шевцової І. «Мандруємо рідним краєм» (журнал «Дошкільне виховання», 2015, № 6, С. 26-29) зазначте переваги дитячого туризму для дошкільнят.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________4. Підготуйте реферат або презентацію до однієї з тем:

1) Значення рухливої гри як самостійної форми роботи з фізичного виховання.

2) Місце індивідуальної роботи з дітьми в режимі дня.

3) Створення умов для самостійних занять фізичними вправами.

4) Дитячий туризм як форма фізкультурно-оздоровчої роботи в ЗДО.

5) Значення фізкультурних свят, Днів здоров’я у вирішенні завдань фізичного виховання.

Тема 16. Планування та облік роботи

 

Питання для самоконтролю

1. Дайте визначення понять:

Планування – це

____________________________________________________________________________________________________________________________________

Перспективний план – це

____________________________________________________________________________________________________________________________________

Оперативний (календарний) план – це

____________________________________________________________________________________________________________________________________

2. Заповніть схему «Види планів роботи з фізичного виховання».

3. Розкрийте зміст перспективного плану роботи з фізичного виховання.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

4. Дайте характеристику змісту календарного плану роботи з фізичного виховання.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

5. Заповніть схему «Види обліку роботи з фізичного виховання».

6. Дайте визначення понять:

Облік роботи – це

____________________________________________________________________________________________________________________________________

Попередній облік – це

____________________________________________________________________________________________________________________________________

Поточний облік – це

____________________________________________________________________________________________________________________________________

Підсумковий облік – це

____________________________________________________________________________________________________________________________________

7. Назвіть форми роботи з батьками з фізичного виховання.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

8. Запропонуйте форми роботи з фізичного виховання в сім’ї.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Практичні завдання

1. Доведіть значення та взаємозв’язок планування та обліку роботи з фізичного виховання.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________________________________________________________________2. Складіть перспективний план роботи з фізичного виховання (група на вибір).

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________3. Складіть календарний план роботи з фізичного виховання (група на вибір).

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________4. Розробіть педагогічні рекомендації для батьків з організації режиму дня в умовах сімейного виховання.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________________________________________________________________5. Підготуйте реферат або презентацію до однієї з тем:

1) Особливості планування роботи з фізичного виховання.

2) Планування роботи з батьками з фізичного виховання в сім’ї.

3) Види обліку рівня фізичного розвитку, фізичної підготовленості дітей.

Тема 17. Обладнання та інвентар з фізичного виховання

 

Питання для самоконтролю

1. Укажіть вимоги, які ставляться до фізкультурного обладнання.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

2. Назвіть вимоги до фізкультурних залів.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

3. Яке обладнання повинно бути на фізкультурному майданчику?

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________________________________________________________________4. Перелічіть обладнання фізкультурного залу.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________________________________________________________________5. Зазначте фізкультурне обладнання групової кімнати.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Практичні завдання

1. Із статті  Обремської О. «Нестандартне фізкультурне обладнання» (журнал «Дошкільне виховання», 2011, № 6, С. 22-27) визначте особливості проведення фізкультурних занять з нетрадиційним обладнанням, наведіть приклади нестандартного обладнання для роботи з дітьми.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________2. Підготуйте реферат або презентацію до однієї з тем:

1) Значення матеріальної бази для роботи з фізичного виховання в ЗДО.

2) Обладнання та його розміщення у фізкультурному залі, групових кімнатах.

3) Планування та обладнання фізкультурного майданчика, групових ділянок для дітей різних вікових груп в різні пори року.

4) Використання нестандартного обладнання в роботі  з дітьми дошкільного віку з фізичного виховання.

Тема 18. Організація роботи з фізичного виховання

 

Питання для самоконтролю

1. Дайте визначення понять:

Рухова активність – це

____________________________________________________________________________________________________________________________________

Руховий режим – це

____________________________________________________________________________________________________________________________________

Гіподинамія (малорухомість) – це

____________________________________________________________________________________________________________________________________2. Заповніть схему «Види рухової активності».

3. Охарактеризуйте поняття рухового режиму в ЗДО.

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

4. Розкрийте поняття лікарсько-педагогічного контролю з фізичного виховання.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

5. Перелічіть обов’язки  завідуючої, педагогів та медичних працівників щодо організації фізичного виховання в ЗДО.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________________________________________________________________

Практичні завдання

1. Поясніть, чому виникає у дітей гіподинамія (малорухомість). Як повинен діяти вихователь?

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________2. Підготуйте реферат або презентацію до однієї з тем:

1) Організація роботи з фізичного виховання в закладі дошкільної освіти.

2) Значення  рухової активності дітей дошкільного віку на свіжому повітрі.

РЕКОМЕНДОВАНА ЛІТЕРАТУРА

 

Базова

1. Вільчковський Е. С. Теорія і методика фізичного виховання дітей дошкільного віку : навч. посіб. / Е. С. Вільчковський, О. І. Курок. – 2-ге вид., перероб. та доп.. – Суми : ВТД «Університетська книга», 2005. – 428 с.

2. Пономарьова Г. Ф. Фізичне виховання дітей дошкільного віку : навч. посіб. / Г. Ф. Пономарьова, А. І. Чаговець, О. О. Сєдова; за ред. Г. Ф. Пономарьової. – Харків : СПДФО Бровін О. В., 2012. – 114 с.

Допоміжна література

1. Базовий компонент дошкільної освіти (нова редакція) / науковий керівник :      А. М. Богуш // Дошкільне виховання. – 2012. – № 7. – С. 4-19.

2. Богініч О. Здоров’я та фізичний розвиток дитини: реалізація завдань освітньої лінії «Особистість дитини» / О. Богініч // Дошкільне виховання. – 2012. – № 9. – С. 3-7.

3. Богинич О. Народна скарбниця : малі фольклорні жанри в методиці проведення українських народних ігор / О. Богинич // Дошкільне виховання

. – 2002. – № 8. – С. 16-17.

4. Богомолова Л.  Мандруємо рідним краєм / Л. Богомолова, І. Шевцова // Дошкільне виховання. – 2015. – № 6. – С. 26-29.

5. Болкуневич Г. Хочеш бути здоровим – плавай / Г. Болкуневич, Н. Петровська // Палітра педагога. – 2014. – № 2. – С. 10-14.

6. Бур’яновська Т. Ставаймо на лижі, сідаймо в санчата, або особливості проведення зимових прогулянок / Т. Бур’яновська // Вихователь-методист дошкільного закладу. – 2016. – № 12. – С. 47-54.

7. Витоки здоров’я дитини : навч.-метод. посіб.. / Н. Ф. Денисенко, Л. В. Лиходід, С. В. Лупінович, А. Ф. Михайліченко – Тернопіль : Мандрівець, 2010. – 160 с.

8. Вільчковський Е. С. Організація рухового режиму дітей у дошкільних навчальних закладах : навч.-метод. посіб. /     Е. С. Вільчковський, Н. Ф. Денисенко. – Тернопіль : Мандрівець, 2008. – 128 с.

9. Впевнений старт : освітня програма для дітей старшого дошкільного віку / Н. В. Гавриш, та ін.; за заг. ред. Т. О. Піроженко. – Київ : Українська академія дитинства, 2017. – 80 с.

10. Дитина : освітня програма для дітей від двох до семи років / наук. кер. проекту В. О. Огневюк; авт. кол. : Г. В. Бєлєнька, О. Л. Богініч, Н. І. Богданець-Білоскаленко; наук. ред. : Г. В. Бєлєнька, М. А. Машовець; – Київ : Київ. ун-т ім. Б. Грінченка, 2016. – 304 с.

11. Долганова О. Роль вихователя в розвитку рухової активності дітей раннього віку / О. Долганова // Вихователь-методист дошкільного закладу. – 2017. – № 6. – С. 35-41.

12. Євмінов В. Виправлення порушень постави та сколіозів / В. Євмінов // Вихователь-методист дошкільного закладу. – 2010. – № 4. – С. 55-57.

13. Єфименко М. Денна гімнастика пробудження / М. Єфименко // Дошкільне виховання. – 2014. – № 4. – С. 8-11.

14. Жук О. Д. Фізкультурні заняття на свіжому повітрі з дітьми старшого дошкільного віку : метод. посіб. /  О. Д. Жук. – Тернопіль :  Мандрівець, 2014

. –   104 с.

15. Лимаренко Н. Організація безпечного проведення занять з фізичної культури влітку / Н. Лимаренко / Вихователь-методист дошкільного закладу/

. – 2011. – № 6. – С. 57-68.

16. Ленська Т. Рухова активність на свіжому повітрі / Т. Ленська // Дошкільне виховання. – 2009. – № 11. – С. 12-15.

17. Лущик І. В.  Рухливі ігри в дитячому садку / І. В.  Лущик. – Харків : Вид. група «Основа», 2008. – 110 с.

18. Матвієнко В. Загартування водою / В. Матвієнко // Дошкільне виховання

. – 2010. – № 6. – С. 28-29.

19. Ніколаєнко В. М. Фізкультурні хвилинки для малої дитинки /  В. М. Ніколаєнко. – Харків : Вид. група «Основа», 2010. – 96 с.

20. Оберіг : програма розвитку дітей від пренатального періоду до трьох років / наук. кер. А. М. Богуш. – Тернопіль : Мандрівець, 2014. – 160 с.

21. Обремська О. Нестандартне фізкультурне обладнання / О. Обремська // Дошкільне виховання. – 2011. – № 6. – С. 22-27.

22. Пасічник С. О. Методика фізичного виховання дітей дошкільного віку в схемах, таблицях, тезах : метод. настанови / С. О. Пасічник. –  Красноград : ФОП Сирота Т. В., 2019. –  162 с.

23. Ревнівцева Н. І. Дні здоров’я в дошкільній установі / Н. І. Ревнівцева // БВДС. – 2009. – № 6. – С. 23-25.

24. Рубан Н. Здоров'ятворчі та здоров'язбережувальні технології / Н. Рубан // Палітра педагога. – 2010. – № 2. – С. 12-17.

25. Рунова М. О. Рухова активність дитини в дитячому садку : навч. посіб. / М. О.  Рунова. – Харків : Ранок, 2007. – 192 с.

26. Терещенко І. Навчання дітей дошкільного віку елементів баскетболу / І. Терещенко // Вихователь-методист дошкільного закладу. – 2014. – № 10. – С. 60-65.

27. Фізичний розвиток дітей в умовах дошкільного навчального закладу //  Дошкільне виховання. – 2010. – № 9. – С. 9-14.

28. Худолій Н.  Спортивні прогулянки: весело, цікаво і корисно / Н. Худолій // Палітра педагога. – 2013. – № 4. – С. 11-17.

Інформаційні ресурси

1. Богуш А. М. Базовий компонент дошкільної освіти [Електронний ресурс] / А. М. Богуш, Г. В. Бєлєнька, О. Л. Богініч – 2012. – Режим доступу : https://mon.gov.ua/storage/app/media/doshkilna/bazovij-komponent-oshkilnoyi-osviti-na-sajt-ostatochnij.pdf. – Назва з екрана.

2. Вільчковський Е. С., Курок О. І. Теорія і методика фізичного виховання дітей дошкільного віку [Електронний ресурс] / Е. С. Вільчковський, О. І. Курок – 2005.  – Режим доступу :  http://kpnu.edu.ua/wp-content/uploads/sites/ 13/2013/11/ Teoriya-i-metoduka-fizuchnoho-vuhovannya-ditey-doshkil vogo -viky.pdf/ – Назва з екрана.

3. Гавриш Н. В. Впевнений старт : освітня програма для дітей старшого дошкільного віку [Електронний ресурс] / Н. В. Гавриш, Т. В. Панасюк, Т. О. Піроженко – 2017. – Режим доступу :  https://mon.gov.ua/storage /app/media/programy-rozvytku-ditey/programa-vpevnenii-start-2017.rar – Назва з екрана.

4. Єфименко М. М.  Програма з фізичного виховання дітей раннього та дошкільного віку «Казкова фізкультура» [Електронний ресурс] / М. М. Єфименко – 2014.  – Режим доступу : https://mon.gov.ua/storage/app/media/programy-rozvytku-ditey/programakazkova-fizkulturaefimenko.pdf/ – Назва з екрана.

5. Про фізичну культуру і спорт [Електронний ресурс] : Закон України від  24.12.1993 № 3808-XII : Редакція від 16.07.2019 – Режим доступу : https://zakon.rada.gov.ua/ – Назва з екрана.

6. Огнев'юк В. О. Дитина : освітня програма для дітей від 2 до 7 років [Електронний ресурс]. / В. О. Огнев'юк, Г. В. Бєлєнька, О. Л. Богініч, Н. І. Богданець-Білоскаленко та ін. – 2016.  –– Режим доступу : https://mon.gov.ua/storage/app/media/programy-rozvytku-ditey/osvitnya-programa-ditina-nmc.pdf – Назва з екрана.

7. Про дошкільну освіту [Електронний ресурс] : Закон України від 11 липня 2001 р. № 2628-III : редакція від 16.07. 2019 р. – Режим доступу : http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/2628-14. – Назва з екрана.

8. Теорія і методика фізичного виховання дітей дошкільного віку [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://udnz15.org/fizichne-vixovannya-dlya-doshkilnikiv/ – Назва з екрана.

8. Фізичне виховання дітей дошкільного віку [Електронний ресурс]. – Режим доступу :  https://studfiles.net/preview/5721447/page:7/ Назва з екрана.

 

Немає коментарів:

Дописати коментар

                                 Підвищення кваліфікації викладача у 2 семестрі 2023/2024 н.р.                              Підвищення квал...