понеділок, 23 серпня 2021 р.

Наукова робота

 

НАПРЯМИ ТА ФОРМИ РЕАЛІЗАЦІЇ НАСТУПНОСТІ

В ОРГАНІЗАЦІЇ ОБРАЗОТВОРЧОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ТА МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ

 

Сучасні соціально-економічні, культурно-освітні процеси розвитку країни визначають потребу в особистості з високорозвинутим продуктивним мисленням, соціально адаптованої до різних сфер життя.

Якість здійснення цих завдань може бути забезпечена наступністю змісту та координацією освітньої діяльності на різних рівнях освіти, що функціонують як продовження попередніх і передбачають підготовку до можливого переходу на наступні рівні.

Неперервність освіти визначається як один із пріоритетних напрямів її модернізації в таких нормативних документах: «Національній доктрині розвитку освіти України у ХХІ столітті», Законах України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про дошкільну освіту», «Базовому компоненті дошкільної освіти в Україні», «Державному стандарті початкової загальної освіти» [1, с. 4].

Дошкільна освіта дає старт у шкільне навчання тим, що започатковує готовність усіх сфер особистості дитини до нього як до нової форми її життєдіяльності.

Актуальність визначення умов реалізації наступності освітнього процесу назріла у зв’язку з усвідомленням невідповідності взаємодії дошкільної і початкової ланок освіти.

Що означає термін «наступність освіти»? 

Наступність розглядаємо як обізнаність вчителів першого класу із програмами та методиками навчання й виховання дітей у закладі дошкільної освіти, з результатами розвиненості, навченості та вихованості дітей за всіма розділами програми і врахування цього чинника в подальшій роботі початкової школи [1, с. 9].

Наступність передбачає врахування вчителями початкової школи того рівня розвитку дитини, з яким вона вступає до першого класу, забезпечення продовження її розвитку, виховання та навчання, а також створення для цього відповідних умов.

У розвитку особистості дитини раннього, дошкільного і молодшого дошкільного віку також виявляється наступність у розвитку творчих здібностей особистості, формування яких є пріоритетним напрямом в діяльності різних ланок освіти.

Які ж напрями забезпечують наступність між дошкільною та початковою ланками освіти в мистецькій галузі?

По-перше, це узгодження стандартів з образотворчого мистецтва суміжних ланок. По-друге, передбачення внутрішнього взаємозв’язку завдань і змісту, форм і методів навчання та виховання дітей засобами образотворчого мистецтва. По-третє, забезпечення наступності у використанні різноманітних методів педагогічної роботи, а саме: ситуацій вибору, ігрових ситуацій, ігрового експериментування, моделювання, творчих проєктів, дизайн-діяльності, виставок-презентацій тощо, які спрямовані на активізацію творчої особистості дітей та учнів.

Які форми спільної роботи закладів дошкільної освіти та шкіл сприятимуть реалізації наступності в галузі «Образотворче мистецтво»?

1. Спільні конференції, педради, семінари педагогів закладу дошкільної освіти та школи з питань наступності.

2. Взаємне ознайомлення вчителів і вихователів зі змістом програм закладів дошкільної та початкової ланки освіти, використання сучасних інноваційних технологій в освітньому процесі.

3. Відвідування вчителями занять з образотворчої діяльності та самостійної художньої діяльності, виставок виробів образотворчого мистецтва в закладі дошкільної освіти, а вихователями – уроків та гуртків з образотворчого мистецтва у школі.

4. Проведення спільних мистецьких конкурсів дошкільників та молодших школярів, проведення КВК образотворчого напрямку, організація спільних виставок дитячих творчих робіт [2, с. 357].

Отже, названі напрями та орієнтовні форми спільної роботи педагогічних працівників закладів дошкільної та початкової освіти дають можливість забезпечити наступність художньо-естетичного розвитку особистості дитини-дошкільника та молодшого школяра.

 

Список літератури

1. Анісімова Г. О. З дошкільної ланки освіти в початкову : проблеми наступності : метод. реком. / Г. О. Анісімова, О. В. Нікулочкіна. –       Тернопіль : Мандрівець, 2014. – 76 с.

2. Сухорукова Г. В. Образотворче мистецтво з методикою викладання в дошкільному навчальному закладі : підручник / Г. В. Сухорукова, О. О. Дронова, Н. М. Голота, Л. А. Янцур – Київ : Видавничий Дім «Слово», 2019. – 376 с.     

Немає коментарів:

Дописати коментар

                                 Підвищення кваліфікації викладача у 2 семестрі 2023/2024 н.р.                              Підвищення квал...